11 November 2010

LASIK ή PRK ??

Εδώ και κάμποσους μήνες σκεφτόμουν να κάνω μια επέμβαση στα ματάκια μου για να απαλλαγώ μια και καλή από την μυωπία μου. Έλεγα πως ήθελα να την κάνω κατά τον Οκτώβρη αλλά για διάφορους λόγους (που δεν είναι επί του παρόντος να συζητηθούν) το ανέβαλα μέχρι νεωτέρας. Μέχρι που άρχισαν πάλι οι πονοκέφαλοι! Εδώ και ένα μήνα υποφέρω απίστευτα και παίρνω το ένα παυσίπονο μετά το άλλο και πολλές φορές 2 και 3 φορές τη μέρα μήπως και ηρεμήσω. Όταν φορούσα τους φακούς μου η κατάσταση ένα δράμα. Μόλις φόραγα τα γυαλάκια μου όλα καλά, την πρώτη μέρα μόνο πονοκέφαλος όχι ανυπόφορος και περνούσε χωρίς depon, panadol, ponstan, mesulid και lonarid!!!! Άντε κάνω και διαφήμιση :-D.
Γενικό συμπέρασμα με τους φακούς επαφής Υ Π Ο Φ Ε Ρ Ω !!!! Έτσι απλά!! Αποφάσισα λοιπόν να φορέσω τα γυαλάκια μου από εδώ και πέρα και μέχρι να κάνω την επέμβαση στα ματάκια μου.
Καλά όλα μέχρι εδώ ....
Εδώ μπάινει το ερώτημα ποιά από τις δύο μεθόδους??
LASIK ή PRK ??
Η μία (LASIK) είναι περισσότερο παρεμβατική από όσο η PRK. Tι θέλω να πω. Με την LASIK ο γιατρός δημιουργεί ένα flap (κρημνό) στον κερατοειδή με χειρουργική τομή (στην ουσία αφαιρεί μια λεπτή φλούδα ιστού από τον κερατοειδή) και στη συνέχεια εφαρμόζει το laser που διορθώνει την μυωπία. Με την PRK που είναι λιγότερο παρεμβατική o γατρός αφαιρεί το επιθήλιο και εφαρμόζει το laser απευθείας στο μάτι για τη διόρθωση της μυωπίας, στη συνέχεια σου εφαρμόζει έναν θεραπευτικό φακό επαφής για 3 μέρες. Με την πρώτη μέθοδο (LASIK) αρχίζεις να βλέπεις καλά από την επόμενη κιόλας μέρα ενώ με την PRK η μυωπία διορθώνεται μετά από 2-3 εβδομάδες. Το πλεονέκτημα της LASIK είναι πως παρότι είναι παρεμβατική είναι λιγότερο επίπονη για τον ασθενή κυρίως μετεγχειρητικά σε αντίθεση με την PRK που για τις 2-3 πρώτες μέρες ο ασθενής δυσκολεύεται σε πολύ φως και αισθάνεται πόνο στα μάτια. Η LASΙΚ είναι "δυσκολότερη" για τον γιατρό ενώ είναι "ευκολότερη" για τον ασθενή, σε αντίθεση με την PRK που είναι "ευκολότερη" για το γιατρό και περισσότερο "δύσκολη" για τον ασθενή. Και στις δύο περιπτώσεις μιλάω για ευκολία ή δυσκολία της επέμβασης μετεγχειρητικά παντα για τον ασθενή. Κάποιοι υποστηρίζουν καλύτερα PRK που δεν είναι τόσο παρεμβατική και κάποιοι άλλοι LASIK.
Εγώ προσωπικά αν θα είχα επιλογή θα διάλεγα LASΙΚ αλλά όλα εξαρτώνται από τον προεγχειρητικό έλεγχο. Να σημειώσω πως και με τις δυο μεθόδους τα αποτελέσματα είναι τα ίδια. "Πλήρης" αποκατάσταση της όρασης.

Σας παραθέτω και φωτογραφιούλες για να πάρετε "μάτι" περί τίνος πρόκειτε.

PRK (images from eyedoctor.gr)

LASIK (images from eyedoctor.gr)

Ελπίζω αν όλα πάνε καλά μέχρι τα μέσα Δεκέμβρη να την έχω κάνει και να εχω ηρεμήσει!
Να έχω ηρεμήσει από τους πονοκεφάλους που μου φέρνουν γκρίνια, η οποία γκρίνια μου φέρνει νεύρα, τα οποία νεύρα με τη σειρά τους με κάνουν να παραπονιέμαι συνέχεια για τα χάλια μου, τα οποία παράπονα ζαλίζουν τους γύρω μου, οι δε γύρω μου εκνευρίζονται με τα παράπονα και την γκρίνια μου και στη συνέχεια εγώ εκνευρίζομαι που εκνευρίζονται και δεν με καταλαβαίνουν και μόλις εκνευριστώ με πιάνει πάλι πονοκέφαλος και ...... φαύλος κύκλος λεμεεεεε. :-)

Προς ενημέρωση του αναγνωστικού μου κοινού αν δείτε εκεί κατά τα μέσα Δεκέμβρη κάποια να κάνει τον "αόοοοματος" που έλεγε και ο συγχωρεμένος ο Φωτόπουλος, ναι ναι ναι εγώ θα είμαι!!! Μπαστουνάκι θα πάρω, μαύρα γυαλιά έχω και να είστε έτοιμοι για πολύ γέλιο!!

No comments:

Μου λείπεις ...

Μου λείπεις αφάνταστα ... Όσοι τους έχετε να τους τιμάτε να τους αγαπάτε και να τους προσέχετε ... Pour un soupir, pour un instant Une paren...